środa, 27 marca 2013

Kebaby z kurczaka z dipem z awokado


Dziś przepis z kuchni marokańskiej. Nie byłam jeszcze nigdy w Maroku, więc tym bardziej byłam ciekawa przepisów Jamiego, które zaczerpnął właśnie z tego kraju. Może mnie zachęci do odwiedzenia tego afrykańskiego państwa...

4 porcje
  • 4 piersi z kurczaka (4 x 125g), bez skóry i kości, pokrojone na kawałki wielkości kęsa
  • 4 chlebki arabskie lub pita
  • 1 cytryna, pokrojona na części

Marynata
  • kawałek świeżego imbiru wielkości kciuka, obrany i drobno starty
  • 1 łyżka pikantnej papryki
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • 3 łyżki oliwy
  • l morska i świeżo zmielony czarny pieprz

Dip z awokado
  • 2 dojrzałe awakado
  • 1 łyżeczka mielonego kminu
  • 2 ząbki czosnku, obrane i bardzo drobno posiekane
  • 1 świeża zielona lub czerwona papryczka chili, bez nasion, drobno posiekana
  • mały pęczek świeżej kolendry, drobno posiekany
  • 2 łyżki oliwy extra vergine
  • sok z 1 cytryny

Przygotowania

Wymieszaj w misce wszystkie składniki na marynatę oraz sporą szczyptą soli i pieprzu. Obtocz w nich starannie kawałki kurczaka, przykryj miskę folią spożywczą i włóż do lodówki na co najmniej 30 minut (lepiej na dłużej).

Przygotuj dip. Przekrój owoce na pół, usuń z nich pestki i przełóż miąższ łyżka do miski. Dodaj pozostałe składniki dipu oraz szczyptą soli i pieprzu. Wszystko dobrze rozgnieć widelcem lub ubijakiem do ziemniaków. Konsystencja może być całkiem gładka lub niejednorodna - jak wolisz. 

Przed przystąpieniem do smażenia nabij zamarynowana kawałki kurczaka na szpikulce i postaw patelnię do grillowania na średnim ogniu. Kiedy patelnia będzie bardzo gorąca, połóż na niej szaszłyki i smaż je przez 5-7 minut, przewracając od czasu do czasu, aż będą usmażone w środku i złociste, z ładnymi przypieczonymi paseczkami na wierzchu. Podczas smażenia podgrzewaj chlebki na innej suchej rozgrzanej patelni przez ok. 30 sekund z każdej strony.

Rozerwij gorące chlebki na pół i rozchyl je nożem, tworząc kieszonkę. Nałóż do środka wspaniały dip z awokado i po kilka kawałków kurczaka. Podawaj z cząstkami cytryny do wyciskania.


Ten przepis wybrał mój mąż. I w sumie dobrze wybrał. Danie przygotowuje się dość szybko. Może nie przepadam za krojeniem mięsa i nabijaniem mięsa na szpikulce, to ostatecznie smak i wygląda dania wynagrodził mi te małe niedogodności. Przyznaję 9 pkt. 


Nie wybrałam jeszcze kolejnego przepisu do przetestowania. Może ktoś z czytelników mojego bloga ma ochotę coś zasugerować? Z jakiego kraju wybrać następne danie? Ma być coś konkretnego czy może coś słodkiego?

Przepis pochodzi z książki Jamiego Olivera "Kulinarne wyprawy Jamiego".               

6 komentarzy:

  1. trzeba będzie zrobić bo to moje smaki

    OdpowiedzUsuń
  2. ja juz przetestowalam pare przepisow z tej ksiazki, ale caly czas nie zrobilam jeszcze lososia gravlax z burakami (Szwecja) a zamierzam od paru miesiecy juz ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam z tej książki marokańskie klopsiki kofty, w picie.
    PRZE-PYSZ-NE! Polecam, bo wyszły świetne.
    Niestety, nie miałam mielonego mięsa wołowego - użyłam zamiast tego mielonego indyka.
    Myślałam, że będzie porażka, a mimo braku podstawowego składnika wyszły świetne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny oryginalny przepis. Trzeba będzie wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis - znakomicie mi smakował.
    _____________________________________________
    http://lilulash24.pl/

    OdpowiedzUsuń