piątek, 22 marca 2013

Kulinarne wyprawy Jamiego


Kulinarne wyprawy Jamiego dostałam w okolicach ostatnich Świąt...Tak więc całkiem długo przechowałam ją na półce z dala od bloga. Ale pora przedstawić książkę na moim blogu. 
Przepisy pochodzą z sześciu kuchni świata: Hiszpanii, Włoch, Szwecji, Maroka, Grecji oraz Francji. Żałuję, że w książce nie znalazły się przepisy z Polski. Jestem ciekawa, co urzekłoby Jamiego, na tyle mocno, aby później opisać to w książce.
W książce jest sporo dodatkowych zdjęć z wypraw Jamiego do poszczególnych krajów, są zdjęcia z kucharzami, przyjaciółmi, niektóre całkiem śmieszne i oczywiście mnóstwo zdjęć jedzenia.
Każdy rozdział, opatrzony krótkim wprowadzeniem, poświęcony jest innej kuchni. Przepisy są zarówno na te najbardziej znane dania (przykładowo hiszpańskie tapas, greckie souvlaki czy włoskie tiramisu), ale również dania nowe, które Jamie stworzył pod wpływem inspiracji czerpanych z wypraw. Na zakończenie rozdziałów jest podsumowanie najważniejszych produktów z danej kuchni wraz ze zdjęciami.
Uwielbiam tą książkę oglądać i wybierać, co najpierw ugotuję. Oczywiście wybór do łatwych nie należy, biorąc pod uwagę piękne zdjęcia i zachęcające opisy.
Ale coś trzeba było wybrać. Na dobry poctek wybrałam całkiem prosty przepis z kuchni greckiej. O tym na blogu już jutro.


Od dziś gotuję już z trzech książek Jamiego. Do dwóch wcześniejszych, tj. "Moje obiady" i "Każdy może gotować" chętnie sięgam po sprawdzone przepisy. Ciekawe, jak będzie z "Kulinarnymi wyprawami..."...

3 komentarze:

  1. Tej książki Jamiego jeszcze nie czytałem, ale chętnie przeczytam. Dzięki za wpisa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też ta książka zaciekawiła, musze popytać znajomych, może ktoś ją ma i mi pożyczy.
    pozdrawiam i do 'przeczytania' następnym razem

    OdpowiedzUsuń