piątek, 23 marca 2012

Ciastka z masłem orzechowym


Rzadko można u mnie znaleźć masło orzechowe w lodówce. Robiąc porządki natchnęłam się jednak na jakąś resztkę na dnie słoika. To masło ciągle jeszcze było przed upływem terminu ważności, więc szybko wyszukałam na odpowiedni przepis, w którym mogłabym wykorzystać resztkę masła. Z pomocą przyszła mi Złota księga czekolady...

ok. 16 ciastek:
  • 180g pszennej mąki
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/8 łyżeczki soli
  • 125g miękkiego masła
  • 100g nierafinowanego cukru (demerara lub barbados)
  • 125g masła z orzeszków ziemnych
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 1 duże jajko
  • 125g grubo pokrojonej gorzkiej czekolady


Przygotowanie
1. Nastaw piekarnik na temp. 190 st. (kuchnia gazowa 5) i posmaruj masłem blachę do pieczenia.
2. W średniej misce wymieszaj ze sobą mąkę, solę i sól.
3. W dużej misce na wysokich obrotach miksera utrzyj masło z cukrem do uzyskania kremowej konsystencji.
4. Dodaj masło z orzeszków ziemnych, a następnie esencję waniliową i jajko dalej wyrabiając masę. 
5. Przestaw mikser na najniższe obroty i dodaj przygotowaną już mieszankę mąki oraz czekoladę.
5. Z gotowego ciasta uformuj małe kulki i umieść je na blasze w odległości 5 cm od siebie. 
6. Piecz przez 10-12 minut, aż zarumienią się brzegi i odstaw blachę na 5 min do schłodzenia. Po tym czasie przenieś ciastka na kratkę i pozostaw do kompletnego wystudzenia.


Przygotowanie tych ciasteczek jest banalnie proste. Lepienie małych kuleczek odprężające. Zapach wyjętych z piekarnika ciasteczek obłędny. Ciasteczka bardzo poprawiają samopoczucie. 10 pkt!


Przepis pochodzi z książki "Złota księga czekolady".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz