niedziela, 26 grudnia 2010

Kiełbaski w szlafrokach z sosem musztardowym

A oto pierwszy przepis, który przetestowałam z najnowszej książki Nigelli "Kuchnia. Przepisy z serca domu". Wybrałam to danie jako jedno z trzech przystawek, jakie zaplanowałam na drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia. Mogę się tylko domyślać, jak to zabrzmi, ale prawda jest taka, że pozostałe dwie przystawki również pochodziły z książek Nigelli...

Składniki na 72 kiełbaski:
  • opakowanie gotowego rozwałkowanego ciasta francuskiego (2 arkusze po 28 cm x 21 cm), rozmrożonego, jeśli było zamrożone
  • 1 jajko
  • 16 parówek
Na sos musztardowy:
  • 100 g ziarnistej musztardy
  • 100 g musztardy diżońskiej
  • 2 łyżki gęstej kwaśnej śmietany
1. Rozgrzej piekarnik do 220 stopni. Rozwałkuj jeden z prostokątnych arkuszy ciasta francuskiego, żeby było trochę cieńsze, rozciągając raczej dłuższy bok niż krótszy. Pokrój arkusz na ćwiartki, a każdy z powstałych prostokątów wzdłuż na pół, co da 8 wąskich pasków ciasta.
2. Rozmieszaj jajko w małej misce i posmaruj nim wszystkie kawałki ciasta za pomocą pędzla. Połóż parówkę na posmarowanej powierzchni ciasta wzdłuż jego dłuższej krawędzi i zwiń w rulonik, aż się sklei. Powtórz te czynności z pozostałymi 7 paskami ciasta.
3. Pokrój każdą owiniętą kiełbaskę na 4 kawałki, dociskając ciasto wokół parówki, jeśli będzie odstawać. Układaj kiełbaski w szlafrokach na wyłożonej papierem do pieczenia dużej blasze sklejoną krawędzią do dołu, żeby ciasto nie rozwijało się w czasie pieczenia.
4. Posmaruj kiełbaski w szlafrokach pędzlem jajkiem i wstaw je do piekarnika na 15-20 minut. Ciasto powinno urosnąć i się zezłocić. Kiedy pierwsza porcja kiełbasek się piecze, możesz powtórzyć powyższe czynności z drugim arkuszem ciasta i resztą parówek.
5. Zmieszaj obie musztardy ze śmietaną i nałóż do miseczek.
6. Przełóż zapieczone świnki w pierzynkach na półmisek i serwuj na ciepło z sosem w miseczkach.


Naprawdę wybornie to smakowało. Dawno nie jadłam parówek, bo zwykle nie najlepiej mi się kojarzyły, ale teraz kiedy wiem, co można z nich zrobić, znowu powracają do łask. Mój mąż już zamówił to dnia na najbliższe spotkanie ze znajomymi.
Trzeba tylko uważać, żeby w odpowiednim momencie wyciągnąć kiełbaski z piekarnika. W przeciwnym razie zaczynają pękać i nie wyglądają już tak apetycznie.
Składniki należą do prostych. Sos musztardowy naprawdę bardzo pasuje i bez niego nie byłoby za pewne takiego efektu.
Moi goście szybko pochłonęli wszystkie kiełbaski, które przygotowałam. Następnym razem zrobię trochę więcej.
9 pkt!


Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Kuchnia. Przepisy z serca domu".

1 komentarz:

  1. Kiełbaski były przepyszne. A mój głos w tej kwesti liczy się razy 3, bo zachwycałam się nimi ja i moje 2 córy ;-)

    OdpowiedzUsuń