wtorek, 21 grudnia 2010

Makaron z sezamem i masłem orzechowym

Już od jakiegoś czasu przymierzałam się do tego makaronu. Najbardziej zachęciły mnie żywe kolory na zdjęciu.

DRESSING
  • 1 łyżka oleju sezamowego
  • 1 łyżka oleju czosnkowego
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 2 łyżki słodkiego sosu chili
  • 100 g masła z orzechów ziemnych
  • 2 łyżki soku z limonki
SAŁATKA
  • 125 g groszku cukrowego (w strączkach)
  • 150 g kiełków z fasoli mung, opłukanych
  • 1 czerwona papryka bez pestek, pokrojona na wąskie paseczki
  • 2 dymki, drobno posiekane
  • 550 g chińskiego makaronu jajecznego (mien), przygotowanego wg instrukcji
  • 20 g ziarna sezamowego
  • 4 łyżki posiekanej kolendry
1. Wymieszaj wszystkie składniki dressingu w misce albo w dzbanku.
2. Do drugiej miski włóż groszek, kiełki, paski papryki, posiekane dymki oraz makaron.
3. Zalej składniki dressingiem i wszystko starannie wymieszaj.
4. Posyp sałatkę ziarnem sezamowym oraz kolendrą i zapakuj porcje do pudełek.


Nigdy wcześniej nie jadłam makaronu z masłem orzechowym. To połączenie jest naprawdę niezłe. Jedynie nie do końca odpowiadają mi w tym dressingu aromaty kuchni azjatyckiej, tj. olej sezamowy i sos sojowy, ale więcej zastrzeżeń nie mam.
Najtrudniej dostać groszek cukrowy. Ostatecznie kupiłam go w Markpolu, ale cena była kosmiczna - 15 zł za ok. 200 g.
Makaron nieźle smakuje też na ciepło i pasuje np. do pieczonego kurczaka. Makaron otrzymał 8 pkt. (w głosowaniu udział brały 3 osoby).

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz