poniedziałek, 20 grudnia 2010

Krówkowe fondue z owocami

Prawie miesiąc przerwy na moim blogu. Ciężki to był miesiąc, ale nie oznacza to, że zapomniałam o Nigelli. Przez ten czas parę przepisów przetestowałam, ale ciągle brakowało czasu, żeby o tym napisać. Jednym z tych przepisów to krówkowe fondue z owocami.
  • 45 g złocistego cukru trzcinowego Light Muscovado
  • 2 łyżki drobnego cukru
  • 150 g golden syrup (ew. sztucznego miodu lub masy krówkowej)
  • 30 g masła
  • 125 g gęstej tłustej śmietany
  • odrobina ekstraktu waniliowego
  • ok. 350 g obranych i pokrojonych owoców
1. Podgrzej w rondlu oba rodzaje cukru, syrop oraz masło i gotuj przez 5 minut.
2. Dodaj śmietanę i ekstrakt waniliowy, wymieszaj składniki i zdejmij rondel z ognia.

3. Rozlej sos do dwóch miseczek albo filiżanek, a owoce ułóż na dwóch talerzykach albo na jednym dużym talerzu, jak wolisz.


Deser wygląda bardzo zachęcająco, jednak smakiem nie porywa. Maczając owoce w krówkowym fondue, miałam wrażenie, jakbym maczała owoce w ciepłym miodzie. Zaletą tego deseru jest szybkie przygotowanie. Nie trzeba spędzać godziny przy piekarniku wyczekując na coś dobrego. Fondue również łatwo się przygotowuje. Składniki raczej proste. Golden syrup zastąpiłam sztucznym miodem. Trochę trudniej o truskawki zimową porą. Jak już je znalazłam, to kosztowały majątek. Na szczęście o tej porze nie sprzedaje się ich na łubianki czy też kilogramy. Zwykle sprzedaje się teraz kilka truskawek w małym pudełku. I ja takie właśnie nabyłam.
Mój ostateczny werdykt dla tego deseru to 8 pkt.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz