sobota, 30 lipca 2011

Quesadille

Za chwilę koniec lipca, a tu tylko 4 przepisy przetestowane przeze mnie w tym miesiącu. Ale za to cztery 10! W tym miesiącu idę zdecydowanie na jakość a nie na ilość. Ten i następny post mogą sprawić, że lipiec będzie mieć najwyższą możliwą średnią punktów, czyli 10 pkt.
Ostatnie dwa tygodnie spędziłam na Gran Canarii. Jadłam tam mnóstwo ryb i owoców morza, zwykle polane mojo verde, które wprost uwielbiam.
Ten wyjazd był również okazją do zakupów. Co prawda nastawiałam się na zakupy egzotycznych przypraw i innych ciekawych produktów, jednak skończyło się na tym, że przywiozłam jedynie szafran i ... wymarzoną patelnię grillową do kuchni indukcyjnej. Długo w Polsce szukałam takiej patelni. Zwykła patelnia grillowa nie jest trudna do znalezienia. Natomiast taka do kuchni indukcyjnej to już inna bajka.
Nareszcie ją mam. Wreszcie mogę przetestować przepisy grillowanych dań :).
Wracając do jedzenia, to tamtejsze ryby były bardzo smaczne. Paella wspaniała.
Po powrocie zatęskniłam jednak trochę za mięsem. Stąd dzisiejsze dwa przepisy będą na bazie mięsa i oczywiście z wykorzystaniem patelni grillowej. 

Na każdą tortillę
  • 30g długodojrzewającej suszonej szybki, pokrojonej w cienkie paski
  • 3 cienkie plasterki marynowanej zielonej jalapeno
  • 50g tartego sera
  • 1 dymka, drobno posiekana
  • kilka listków kolendry
  • 1 łyżeczka oliwy (zwykłej, nie z pierwszego tłoczenia)
Do podania
  • dowolna kupna salsa dobrej jakości
Przygotowanie
1. Rozgrzej karbowaną patelnię grillową.
2. Połóż tortillę na blacie, a na niej plasterki szynki.
3. Na połowie rozłóż plasterki jalapeno, posyp startych serem, posiekana dymką i listkami kolendry.
4. Ostrożnie złóż tortillę na pół, to znaczy przykryj nieposypaną połową tę drugą, posypaną, aby uzyskać kształt grubego półksiężyca.
5. Za pomocą pędzla posmaruj tortillę oliwą z obu stron, ostrożnie unieś i ułóż na rozgrzanej patelni. Grilluj po minucie z każdej strony.
6. Asekurując wolną ręką, przenieś quesadillę na blat za pomocą szerokiej łopatki i przekrój na 3 trójkątne części. Jedz z dodatkiem salsy. Możesz też przygotować inne, dowolne nadzienie.

Ja uwielbiam quesadille, a właściwie większość dań, które mają w sobie tortillę. Ta wersja ma wyjątkowo wyrazisty smak. Z jednej strony czuć ostrą paprykę jalapeno, a z drugiej mocno słoną suszoną szynkę. Najbardziej podobała mi się w tej wersji quesadille chrupkość mocno przypieczonej tortilli. Nie trzeba było długo się zastanawiać nad oceną. 10 pkt!


Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz