sobota, 9 lipca 2011

Szybkie eskalopki z ekspresowymi pieczonkami

Ten obiad przygotowuje się w ok. 10 min. To niesamowite...10 min i 10 pkt!

2 porcje
  • 2 łyżki białej mąki
  • szczypta mieszanki przypraw
  • szczypta pieprzu kajeńskieho
  • 4 małe eskalopki z indyka lub wieprzowiny, łącznie ok. 350g
  • 2 łyżki oliwy czosnkowej
  • skórka i sok z 1 cytryny
  • sól do smaku 
Przygotowanie 
1. Mąkę i przyprawy wsyp do mocnego woreczka foliowego, włóż eskalopki, po czym porządnie wstrząsaj woreczkiem, by mąka je pokryła ze wszystkich stron.
2. Na patelni z grubym dnem rozgrzej oliwę i włóż na nią przyprawione mięso; smaż je po 2 min z każdej strony albo do chwili, gdy będą dosmażone w środku.
3. Rozłóż eskalopki na talerzach i zdejmij patelnię z ognia.
4. Zetrzyj skórkę z cytryny nad patelnią (ciągle gorącą) i wyciśnij sok z cytryny. Mieszaj do chwili, gdy sos się zezłoci i lekko zgęstnieje. Dopraw do smaku, polej sosem eskalopki i podawaj z ekspresowymi pieczonkami z przepisu poniżej. 

Ekspresowe pieczonki - 2 porcje
  • 2 łyżki zwyczajnej oliwy
  • 250g gnocchi
 Przygotowanie
1. Rozgrzej oliwę na wielkiej patelni.
2. Włóż na patelnię kluski, dbając o to, by były porozdzielane, i podsmażaj 4 min. Odwróć każdą na drugą stronę i smaż przez następne 4 min.
3. Jeżeli wolisz je podpiec, rozrzuć gnocchi na blasze do pieczenia, wlej oliwę, po czym umieść blachę w nagrzanym piekarniku do 200 st. C na 20 min. Po 10 min podpiekania starannie wymieszaj kluski na blasze.


W zasadzie nie ma nic trudnego w tym przepisie. Wszystko przygotowuje się szybko i łatwo. Składniki też są raczej proste. Gnocchi kupiłam w Tesco. Za opakowanie 500g zapłaciłam niecałe 4 zł.
To kolejny przepis, który przekonał mnie, że cytryna do mięsa świetnie pasuje, zarówno sam sok jak i skórka z cytryny.
Do tego dania idealnie pasuje surówka śródziemnomorska, o której będzie mowa w następnym poście. Polecam to danie właśnie w takim zestawieniu. Moja ocena to 10 pkt.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Kuchnia. Przepisy z serca domu". 

2 komentarze:

  1. Gratuluję bloga, myślę, że to bardzo dobry pomysł z testowaniem przepisów, a na pewno pomocny dla innych. Mam pytanie odnośnie tego przepisu. Napisano 'szczypta mieszanki przypraw", ale jakich przypraw?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) Takie komentarze dodatkowo mnie motywują! Co do mieszanki przypraw, to sama miałam zagwostkę. Niestety w książce brak konkretnych przypraw, stąd też użyłam szczyptę soli i pieprzu oraz odrobinę przyprawy 5 smaków, choć ta ostatnia przyprawa jest chyba najmniej potrzebna. Sam sok i skórka cytrynowa nadają mięsu soczysty i wyrazisty smak.

    OdpowiedzUsuń