sobota, 9 lipca 2011

Surówka śródziemnomorska

Całkiem przypadkiem wybrałam tą surówkę jako dodatek do dania głównego, czyli eskalopków z indyka z ekspresowymi pieczonkami (przepis w poprzednim poście). Okazało się, że to idealne połączenie. Wszystko razem otrzymało 10 pkt. Moja ocena dla samej surówki? Jest opisana kilka linijek poniżej :). 

4 porcje
  • mała garść czarnych oliwek
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1 czerwona papryczka chili 
  • 3 twarde, dojrzałe pomidory
  • 1 sałata rzymska lub 2 sałaty little gem
  • pęczek świeżej bazylii
  • oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
  • ocet balsamiczny
  • sól morska i świeżo zmielony pieprz
Przygotowanie
Weź duża deskę do krojenia i sporej wielkości ostry nóż. Przyciśnij oliwki, wyciśnij pestki i je wyrzuć. Najlepiej zacząć krojenie od najtwardszych, chrupkich warzyw. Obierz i posiekaj cebulę; przekrój na pół, oczyść z pestek i posiekaj drobno papryczkę chili. Posiekaj oliwki i pomidory. Zbierz produkty pośrodku deski i nadal je siekaj, mieszając wszystkie składniki. Dodaj i posiekaj sałatę i bazylię. Kiedy wszystkie składniki będą dobrze posiekane, na desce powstanie z nich duży kopiec. Zrób wgłębienie pośrodku kopca, a następnie wlej do niego 6 łyżek oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia i 2 łyżki octu balsamicznego orz wsyp sporą szczyptę soli i pieprzu. Wymieszaj całość, aby wszystkie składniki dobrze pokryły się dressingiem, i podawaj na desce lub w misce.


Przyznam, że nie byłam wierna temu przepisowi w 100%, a właściwie sposobowi jego wykonania. Wybrałam bardziej tradycyjną metodę i składniki mieszałam w misce, a nie na desce i też wgłębienie na dressing zrobiłam w misce.
Zrezygnowałam ponadto z papryczki chili. Już sama cebula zaostrzyła odpowiednio smak.
Surówka ma wyrazisty smak. Bardzo smakowała mi i mojemu mężowi. Bez zawahania przyznaliśmy 10 pkt.


Przepis pochodzi z książki Jamie Oliver "Każdy może gotować".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz