poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Ciasto wiśniowo-migdałowe

Bardzo lubię wiśnie w cieście. Poznałam je piekąc niegdyś chlebek bananowy wg Nigelli. Od tego czasu ciasta z wiśniami piekę znacznie chętniej.

  • 200g czerwonych wiśni kandyzowanych
  • 250g mąki ze środkiem spulchniającym
  • 225g miękkiego masła
  • 175g drobnego cukru
  • 3 duża jajka, rozkłócone
  • 2-3 krople esencji migdałowej
  • 100g mielonych migdałów
  • 6 łyżek mleka
keksówka o wymiarach 23 x 13 x 7 c, natłuszczona i wyłożona papierem do pieczenia 

Przygotowanie
1. Rozgrzej piekarnik do 170 st. C. Przekrój wiśnie na połówki, opłucz w durszlaku pod zimną wodą, osusz, obtocz w mące i strząśnij nadmiar.
2. Utrzyj masło z cukrem, aż będzie jasne i puszyste. Stopniowo dodawaj jajka, stale mieszając, oraz esencję, po czym delikatnie wmieszaj mąkę i mielone migdały. Dodaj wiśnie, wymieszaj, dolej mleko, przełóż gęste ciasto do foremki i piecz 45 min do 1 h, aż patyczek wbity w środek będzie czysty po wyjęciu.
3. Zostaw ciasto w foremce na metalowej kratce, żeby całkowicie ostygło.


Mnie nie udało się zachować polecenia w punktu 3. Jak tylko wyciągnęłam ciasto z piekarnika miałam na nie ogromną ochotę. Poczekałam tylko chwilę, żeby się nie poparzyć i już jadłam pierwszy kawałek. A potem drugi, trzeci....
Bardzo dobre i do tego jakie proste. Polecam! 9 pkt.


Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Jak być domową boginią".

2 komentarze: