sobota, 14 kwietnia 2012

Rybne filety parmezanowe z awokado

Po Świętach pozostało mi sporo rzeżuchy. Świetnie się sprawdziła z dodatkiem masła. Masełko rzeżuchowe zawsze robi furorę podczas Świąt u mnie w domu.
Jednak trochę przesadziłam z ilością posianej rzeżuchy. Całe szczęście, że znalazłam dwa przepisy wg Jamiego z wykorzystaniem rzeżuchy. Dziś przedstawiam pierwszy z nich.

Na 1 porcję:
  • 2 łyżki mąki
  • sól i świeżo zmielony pieprz
  • 170g filetów z białej ryby, bez skóry
  • 1 jajko, roztrzepane
  • 55g świeżo startego parmezanu
  • oliwa
  • 1/2 świeżej czerwonej papryczki chili, wypestkowanej i drobno posiekanej
  • 1 dojrzałe awokado, obrane i przekrojone wzdłuż
  • 1 opakowanie rzeżuchy
  • 1 łyżka oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
  • sok z 1/2 cytryny
Przygotowanie
Mocno rozgrzej patelnię. Połącz mąkę z solą i pieprzem. Obtocz w niej filety, zamocz w jajku i oprósz z obu stron parmezanem. Wlej na patelnię odrobinę oliwy i smaż je przez kilka minut z każdej strony aż będą złotobrązowe. Przed końcem smażenia wrzuć chili. Wymieszaj awokado z rzeżuchą, oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia i sokiem z cytryny i włóż na talerz obok ryby.

Wg Jamiego przygotowanie tego dania zajmuje 4 min 58 s. Mnie zajęło nie co więcej czasu, zwłaszcza smażenie ryby. Aby była mocno wypieczona potrzeba ok. 10 minut.

To danie przygotowałam już dwa razy na obiad i za każdym razem się nim zachwycałam. Nie wpadłabym na zestawienie filetów rybnych z rzeżuchą. A to smakuje wybornie! Polecam! 10 pkt! 

Przepis pochodzi z książki Jamie Oliver "Moje obiady".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz