niedziela, 21 listopada 2010

Mango split

Chociaż już nie najcieplej na zewnątrz, to jednak spróbowałam przygotować deser na zimno. Lody z owocami - kto by nie lubił takiej kompozycji?...

Składniki na 2 porcje:
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 1 łyżka masła
  • 50 g jasnego cukru trzcinowego
  • 1 łyżka soku z limonki
  • 1 łyżka ciemnego rumu
  • kawałek kandyzowanego imbiru (opcjonalnie)
  • 1 dojrzałe mango
  • 2 kulki lodów waniliowych
  • 2 kulki sorbetu mango
  • 2 rurki waflowe albo podłużne wafelki (opcjonalnie)
1. Praż wiórki na niewielkiej suchej patelni, aż zrobią się ciemnozłote i pachnące. Przełóż je do miseczki, żeby ostygły.
2. Podgrzej w rondlu masło, a gdy się stopi, dodaj cukier, sok z limonki oraz rum, doprowadź do wrzenia i gotuj przez 2 minuty. Zgaś płomień, ale zostaw rondel na kuchence.
3. Drobno posiekaj kandyzowany imbir, jeśli go używasz, oraz obierz mango i pokrój je w centymetrową kostkę.
4. Nałóż lody i sorbet do dwóch pucharków albo wysokich szklanek.
5. Dodaj do każdej porcji mango oraz imbir i posyp pachnącymi prażonymi wiórkami kokosowymi.
6. Polej owoce ciepłym sosem; nie jest go bardzo dużo, bo deser nie powinien się rozmoczyć.
7. Jeśli masz ochotę, wsuń do każdej porcji waflową rurkę albo wafelek.


Rzadko się zdarza, żeby lody z owocami mi nie smakowały. Mango z sorbetem mango i lodami waniliowymi musiały dobrze smakować i tak też było. Ale z drugiej strony taki deser to nic odkrywczego. Kupujesz lody, kroisz owoce i gotowe. Posypka kokosowo-imbirowa dodaje temu deserowi więcej klasy i sprawia, że deser robi się bardziej niecodzienny. Jednak deser nie porywa i dlatego ostatecznie przyznaję 8 pkt.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

2 komentarze:

  1. robiłam ten deser, ale polewa mi nie wyszła za bardzo, cukier się nie rozpuścił, pomimo, że długo podgrzewałam i mieszałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Anonimową :)
    A jaki cukier użyłaś? Ja dodałam Light Muscovado, ma kolor jasnego piasku i rozpuścił się dość szybko. Nie dodawałam tylko rumu. Może to właśnie kwestia cukru?
    Przygotowując kiedyś flan, również z przepisu Nigelli, trzy razy próbowałam zrobić płynny karmel właśnie poprzez rozpuszczanie cukru. Niestety nie wyszło. Ale to był najzwyklejszy biały cukier. Może używając jasnego trzcinowego, karmel by wyszedł.
    Jeśli będziesz jeszcze kiedyś przygotowywać mango split, proszę daj znać, czy zmiana cukru pomogła.

    OdpowiedzUsuń