sobota, 11 września 2010

Ciasto czekoladowe z gruszkami

To ciasto jest pyszne! Najlepiej smakuje jeszcze ciepłe z gorącym sosem czekoladowym. Bardzo poprawie humor.
  • 2 puszki gruszek w syropie po 415 g
  • 125 g mąki
  • 25 g kakao w proszku
  • 125 g miałkiego cukru
  • 150 g miękkiego masła + trochę do wysmarowania formy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
Rozgrzej piekarnik do 200 st. C i natłuść masłem kwadratową foremkę o boku 22 cm.
Odsącz gruszki i ułóż je na dnie foremki.

Zmieszaj pozostałe składniki w naczyniu malaksera i miksuj, aż powstanie dość rzadkie ciasto.
Zalej gruszki ciastem i wstaw do piekarnika na 30 minut.

Z przepisu trudno wywnioskować, czy syrop z gruszek należy dodać do ciasta czy nie. Po wymieszaniu składników ciasto było dość gęste, więc dolałam parę łyżek syropu, tak by móc je później łatwiej rozprowadzić na gruszkach.
Początkowo wydawało mi się, że tego ciasta jest za mało, gdyż ledwie starczyło, żeby pokryć cienką warstwą gruszki. Jednak w pieczeniu ciasto się rozpłynęło po owocach i zrobiło się go jakoś więcej. Wyglądało pięknie, a jeszcze lepiej smakowało.Mój mąż jak zaczął próbować stwierdził, że zalatuje mu dziesiątką.
Ja aż tak hojna nie jestem. Ciasto najlepiej smakuje z gorącym sosem czekoladowym, który przygotowuję rozpuszczając gorzką czekoladę z odrobiną masła w kąpieli wodnej.
Nadal moim największym faworytem i prymusem pozostają pistacjowe krówki.
Ciasto gruszkowe oceniam na 9 pkt.


Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

1 komentarz: