poniedziałek, 17 grudnia 2012

Sycylijski makaron z pomidorami, czosnkiem i migdałami

Kolejny przepis na makaron. Połączenie składników jest dość nietypowe. Efekt zaskakujący...

6 porcji
  • 500g fusilli lunghi albo innego makaronu
  • sól
  • 250g pomidorków koktajlowych
  • 6 filecików anchois 
  • 25g dużych jasnych rodzynek
  • 2 ząbki czosnku, obrane
  • 2 łyżki kaprów, odsączonych z zalewy
  • 50g blanszowanych migdałów
  • 60ml oliwy extra virgine
  • listki z małego pęczka bazylii (ok. 20g), do podania

Przygotowanie

Wstaw duży garnek wody i posól ją, gdy zawrze. Ugotuj makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu, ale zacznij sprawdzać, czy jest gotowy, 2 minuty przed upływem czasu.

Kiedy makaron się gotuje, zmiksuj składniki - oprócz bazylii - w malakserze, aż powstanie gęsty sos o ziarnistej konsystencji.

Przed odcedzeniem makaronu nabierz z garnka kubeczek wody o wlej 2 łyżki przez kominek do naczynia malaksera, miksując pulsacyjnie.

Przełóż odcedzony makaron do ogrzanej misy. Dodaj sos, wymieszaj (dolewając trochę więcej zachowanej wody z kubeczka, jeśli trzeba) i posyp listkami bazylii.


Trochę czasu poświęciłam na znalezienie odpowiedniego makaronu. W końcu znalazłam fusilli lunghi w Almie. 
Ten makaron przygotowałam już dwa razy. Za pierwszym razem dodałam trochę za dużo pomidorków i makaron bardziej pływał w sosie niż sos oblepił makaron
Za drugim razem przywiązałam większą uwagę do proporcji (podzieliłam wszystko przez 6 (!), bo przygotowywałam makaron tylko dla siebie). Sos wyszedł ziarnisty, tak jak w przepisie. Jeden składnik nie pasuje mi jednak do tego zestawienia. Kapary. Następnym razem przygotuję sos bez ich dodawania. I może wtedy ocenię makaron jeszcze wyżej. Tymczasem oceniam całość na 8 pkt.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigellissima".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz