niedziela, 7 listopada 2010

Francuskie tosty pączkowe

W związku z tym, że przetestowałam już prawie wszystkie propozycje Nigelli na śniadanie, zaczęłam szukać pomysłów na śniadanie w innych rozdziałach książki "Nigella ekspresowo". I tak trafiłam na uspokajające francuskie tosty pączkowe (przepis pochodzi z rozdziału "Uspokajacze").
  • 2 jajka
  • 4 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 60 ml tłustego mleka
  • 4 małe kromki białego chleba tostowego (albo 2 duże przekrojone na pół)
  • 25 g masła + odrobina bezwonnego oleju do smażenia
  • 50 g miałkiego cukru
W płaskim szerokim naczyniu roztrzep jajka z mlekiem i ekstraktem waniliowym.
Zamocz kromki chleba w jajecznej mieszaninie na 5 minut z każdej strony.
Rozgrzej masło z olejem na patelni i obsmażaj nasączone kromki chleba, aż będą złociste i miejscami mocniej przypieczone z obu stron. Wysyp cukier na talerz i obtocz w nim tosty, aż pokryją się nim jak pączki.

Tosty przygotowuje się szybko. To ich wielka zaleta. Nikt nie lubi czekać długo na śniadanie.
Tosty podlegały ocenie trzech osób. Mój teść ocenił je na 10 pkt! Mąż na 7, a ja na 8. Średnia ocen to w przybliżeniu 8 pkt. I taką ocenę ostatecznie im przyznaję.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

1 komentarz: