niedziela, 7 listopada 2010

Kotlety wieprzowe z musztardą

A oto konkurencja dla tradycyjnego schabowego z ziemniakami.
  • 2 kotlety schabowe (ok. 450 g łącznie)
  • 2 łyżeczki oleju czosnkowego
  • 125 ml cydru
  • 1 łyżka musztardy francuskiej (z całymi ziarnami gorczycy)
  • 75 ml śmietany kremówki
Odetnij od kotletów tłuszcz i resztki ścięgien, włóż je między dwa plastikowej folii i szybko, z całej siły stłucz za pomocą wałka, żeby były cieńsze.
Rozgrzej olej na patelni o grubym dnie i smaż kotlety na umiarkowanie dużym ogniu, po 5 minut z każdej strony. Przełóż mięso na ciepły talerz.
Wlej cydr na patelnię, na której smażyły się kotlety, i gotuj mniej więcej przez minutę, a następnie dodaj musztardę oraz śmietanę i starannie wymieszaj.
Niech sos pogotuje się jeszcze kilka minut, zanim polejesz nim kotlety czekające na talerzach. Jeśli podajesz gnocchi, przełóż je na chwilę na patelnię, żeby wchłonęły resztki sosu.

Pyszne! Najbardziej smakował mi sos musztardowo-śmietanowo-jabłkowy... Tak jabłkowy. Nie pomyliłam się. Zamiast cydru użyłam soku jabłkowego. Do przygotowania dania potrzeba niewiele tego cydru, dlatego kupowanie całej butelki nie miałoby sensu. Sprzedawca w sklepie Kuchnie Świata podsunął pomysł, żeby wystawić sok jabłkowy na zewnątrz. Kiedy troszkę sfermentuje, zacznie przypominać cydr.
Wolałam jednak nie eksperymentować, zwłaszcza że miałam gości na obiedzie. Poprzestałam więc na zwykłym soku jabłkowym, który, jak się okazało, świetnie pasował.
To danie razem z gnocchi smakuje wyśmienicie. Mój mąż, teść i ja zgodnie przyznaliśmy 10 pkt!


Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

1 komentarz:

  1. To wszystko wygląda tak pieknie, że tylko pozazdrościć talentu kulinarnego. Bardzo mnie to zachęciło do eksperymentowania i wybrałam już kilka przepisów m.in. te kotlety. Dziękuję.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń