poniedziałek, 1 listopada 2010

Jeżyny pod kruszonką...

A dokładnie maliny pod kruszonką. Nigella sugeruje, że aby zmniejszyć koszty, można zmieszać połowę jeżyn z pokrojonymi gruszkami albo w ogóle można użyć dowolne owoce.
  • 125 g masła
  • 60 g płatków owsianych
  • 40 g płatków migdałowych
  • 30 g pestek słonecznika
  • 70 g mąki
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • 75 g brązowego cukru
  • 500 g jeżyn
  • 2 łyżeczki skrobi kukurydzianej
  • 50 g waniliowego albo drobnego cukru
Rozgrzej piekarnik do 200 st. C. Podgrzej masło w rondelku (albo w mikrofalówce, w miseczce), żeby się stopiło, i odstaw na bok.
Zmieszaj w misce płatki owsiane i migdałowe, pestki słonecznika, mąkę, cynamon i brązowy cukier.
Przełóż jeżyny do szerokiego płaskiego naczynia do zapiekania (np. o pojemności 750 ml). Posyp owoce skrobią kukurydzianą oraz cukrem i wymieszaj.
Wymieszaj stopione masło z kruszonką - czyli owsianą posypką - i nałóż łyżką na jeżyny tak, żeby gdzieniegdzie było widać owoce.
Wstaw na 25 minut do piekarnika. Podawaj z lodami albo gęstą śmietaną.

Ten przepis nie znalazł się co prawda w rozdziale "Pobudka", czyli rozdziale z propozycjami przepisów na śniadanie, ale i tak bardzo mi to pasowało na śniadanie.
Zamiast jeżyn, które teraz kosztują fortunę, użyłam malin. Dodałam tylko trochę białego cukru, ale myślę, że następnym razem można i bez niego się obejść. Maliny są wyjątkowo słodkie.
Jadłam już kiedyś coś podobnego, tyle że z jabłkami. Bardzo mi smakowało. Przygotowując danie z przepisu Nigelli już przeczuwałam, że musi się to skończyć 10 punktami. I faktycznie tak się stało. Mój mąż powiedział, że on daje 12 pkt. ;)


Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz