środa, 27 października 2010

Chrupiąca sałatka z ostro-kwaśnym dressingiem

Sałatka ładnie się prezentuje, ale jeśli chodzi o smak, to spodziewałam się czegoś więcej.

DRESSING
  • 1-2 łyżeczki pasty tom yum (do smaku)
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego
  • 2 łyżki octu ryżowego
  • 1 łyżeczka miodu
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • duża szczypta morskiej soli w kryształkach albo mała szczypta zwykłej soli
SAŁATKA
  • 125 g brokułów podzielonych na różyczki albo pokrojonych na 2,5-centymetrowe kawałki
  • 125 g fasolki szparagowej, każdy strąk pokrojony na 4 kawałki
  • 125 g mini kukurydzy, każda kolba przekrojona na 4 części
  • 75 g niewielkich pieczarek, pokrojonych na plasterki
  • 100 g kapusty pekińskiej, pokrojonej w cienki paski
  • 150 g kiełków sojowych
Zmieszaj w miseczce składniki dressingu.
Obgotuj we wrzątku brokuły, fasolkę i kukurydzę - 2 minuty. Odsącz je i przelej zimną wodą.
Włóż do większej miski pokrojoną kapustę pekińską, kiełki oraz plasterki pieczarek i daj odsączone i zahartowane warzywa.
Starannie wymieszaj wszystkie składniki.

Sałatkę przygotowuje się szybko, pod warunkiem, że ma się skompletowane wszystkie składniki. W związku z tym, że pasta tom yum jest tylko do smaku, zrezygnowałam z długich poszukiwań po sklepach.
Olej sezamowy kupiłam za 17 zł (150 ml).
Ocet ryżowy 150 ml to wydatek ok. 8-9 zł.
Świeżej mini kukurydzy nigdzie nie znalazłam, dlatego zastosowałam mini kukurydze w zalewie (ocet + cukier). Kosztuje ok. 6 zł za 180 g netto. Kiełki soi zastąpiłam kiełkami fasoli mung. Wyglądają tak samo.
Pewnie nigdy nie zrozumiem, jak można jeść surowe pieczarki... Ja obrałam i lekko obgotowałam pieczarki i dopiero takie dodałam do sałatki.
Pomimo niektórych wyszukanych dodatków, jak np. te w dressingu, sałatka smakiem nie zachwyca. Dlatego w skali od 1 do 10 przyznałam 7 pkt. Mój mąż przyznał taką samą ocenę.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz