sobota, 9 października 2010

Steki z szynki z natką pietruszki

Hmmm.... to danie jakoś mnie nie zachwyciło. Wydaje mi się, że nie trafiłam z doborem mięsa, pomimo iż kupiłam steki wieprzowe z szynki zgodnie z przepisem. Niestety steki wcale nie smakowały jak steki.

Do przygotowania dwóch porcji potrzebne są:
  • 2 łyżeczki oleju czosnkowego
  • 2 steki wieprzowe z szynki, ok. 200 g każdy
  • 2 łyżki białego octu winnego
  • 4 łyżki wody
  • świeżo mielony pieprz
  • 2 łyżeczki miodu
  • 4 łyżki posiekanej natki pietruszki
Na dość dużej patelni o grubym dnie rozgrzej olej i smaż steki po 3 minuty z każdej strony. Przełóż mięso na podgrzane talerze.
Zdejmij patelnię z ognia. Starannie zmieszaj ocet z wodą, pieprzem i miodem, szybko wlej na patelnię i dodaj większość posiekanej natki. Wymieszaj z pozostałym na patelni tłuszczem i polej steki.
Posyp mięso resztą natki.

Moje steki były dość grube, przez co musiałam je smażyć co najmniej 10 minut, zanim zaczęły wyglądać jak steki z książki. Smakiem nie przypominały steków niestety. Wydaje mi się, że szynka wieprzowa, którą kupiłam nie nadawała się za bardzo na steki. Chyba muszę kiedyś obejrzeć, jak Nigella przyrządza to danie i wtedy jeszcze raz spróbuję je przygotować.


Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz