sobota, 30 października 2010

Kremowy deser karaibski

Przepyszny! Niebo w gębie! A taki banalny ten przepis!
  • 175 g jogurtu kokosowego
  • 175 ml gęstej tłustej śmietany
  • 1 łyżka rumu kokosowego np. malibu (opcjonalnie)
  • 1 banan
  • 2 łyżki cukru trzcinowego Dark Muscovado
Wymieszaj trzepaczką jogurt i śmietanę z maliby, jeśli je dodajesz, aż do lekkiego zgęstnienia.
Pokrój banana na plasterki i rozłóż je na dnie 4 małych kokilek.
Nałóż do każdej kokilki krem śmietankowo-jogurtowy.
Posyp każdą porcję 1 1/2 łyżeczki cukru, przykryj szczelnie folią plastikową i wstaw na noc albo na cały dzień do lodówki.

Deser przygotowałam już dwa razy (dla różnych gości), za każdym razem dzień wcześniej. Rumu nie dodawałam. Za pierwszym razem długo szukałam jogurtu kokosowego. W końcu znalazłam jogurt zrobiony na bazie mleka kokosowego. No tak, ale taki jogurt ma swoją cenę. 140 g za 5,9 zł. Kupiłam jeden i tylko raz. Faktycznie smaczny, ale potem znalazłam dobry zamiennik - kremowy jogurt kokosowo-migdałowy 150 g za 1,85 zł.
Za drugim razem do kremu dodałam odrobinę mleka kokosowego (zaplanowałam na jutro curry z krewetkami z książki Nigelli, które jest na bazie mleka kokosowego). I za drugim razem deser był jeszcze pyszniejszy.
Moi goście również zachwycali się deserem.
Kiedy nie mamy za wiele czasu na pieczenie, przygotowywanie, ten deser jest idealny. 10 pkt!

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

2 komentarze:

  1. świetny przepis! jutro mam zamiar zrobić...mma pytanie o śmietanę...rozumiem,że ma to być słodka śmietanka, nie kwaśna?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, choć to przepis Nigelli. Uwielbiam ten deser. Moi gości, ile razy to podam, proszą o dokładkę. Używam śmietanę 30% z kartonika.

    OdpowiedzUsuń