niedziela, 31 października 2010

Sałatka owocowa

Zostało mi do przetestowania już tylko parę przepisów - propozycji na śniadanie z książki "Nigella ekspresowo". Szkoda, bo większość z nich oceniłam bardzo wysoko.
  • 250 g truskawek, drobno posiekanych (1 szklanka)
  • 1 łyżeczki soku z granatu
  • 100 g pokrojonego w kostkę mango
  • 1/2 łyżeczki soku z limonki
  • 125 g borówek amerykańskich
  • 150 g jogurtu waniliowego ekologicznej produkcji
  • 2 łyżeczki mieszanki pestek dyni, słonecznika, ziarna sezamu
Wymieszaj posiekane truskawki z sokiem z granatu.
Pokrop kawałki mango sokiem z limonki.
Ułóż składniki warstwami w dwóch szklankach albo pucharkach: truskawki, mango i borówki, na wierzch nałóż jogurt i posyp pestkami.


Jesienią trudno dostać świeże truskawki albo borówki amerykańskie. Na szczęście już wcześniej zamroziłam trochę truskawek i jagód (zamiennik dla borówek). Mango i granaty można kupić w zwykłym supermarkecie (ok. 2,5 zł za 1 mango i ok. 2 zł za 1 granata). Nie znalazłam jogurtu waniliowego ekologicznej produkcji, dlatego użyłam zwykły serek waniliowy i też smakowało wybornie.
Gdybym zamroziła więcej truskawek i jagód, pewnie mogłabym jeść takie śniadanie parę razy w tygodniu, a tak muszę poczekać do lata... Ale na pewno warto! Sałatka owocowa to kolejny prymus. 10 pkt.!

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz