niedziela, 24 października 2010

Meksykańska sałatka z kurczakiem i salsą pomidorowo-fasolową

Żałuję, że dopiero po paru miesiącach testowaniu dań Nigelli odkryłam tą sałatkę. Jest przepyszna!

DRESSING
  • 1 dojrzałe awokado
  • 125 ml kwaśnej śmietany
  • 3 łyżki soku z limonki
  • 1 ząbek czosnku, obrany
  • 1 łyżeczka morskiej soli w kryształkach albo 1/2 łyżeczki zwykłej soli
  • duża szczypta świeżo zmielonego czarnego pieprzu
SAŁATKA
  • 300 g gotowanego mięsa kurczaka, pokrojonego w cienki paski
  • 1 jicama (ok. 500 g), obrana i pokrojona w zapałkę, albo jej odpowiednik tj. gruszka nashi albo dwie puszki odsączonych kasztanów wodnych, ew. jabłko Granny Smith
  • 2 dymki, drobno posiekane
  • szklanka drobno posiekanej świeżej kolendry
  • 125 g sałaty rzymskiej, pokrojonej w paski
Wyjmij łyżką miąższ z awokado i włóż do blendera wraz z pozostałymi składnikami dressingu.
Zmiksuj wszystko na gładki krem.
Włóż do miski składniki sałatki, zalej dressingiem i dokładnie wymieszaj.

SALSA POMIDOROWO-FASOLOWA
  • 1 puszka drobnej czarnej fasoli
  • 2 pomidory, wypestkowane i pokrojone
  • 1 łyżeczka morskiej soli w kryształach albo 1/2 łyżeczki zwykłej soli
  • 75 g marynowanej czerwonych jalapeno, posiekanych
  • 1 łyżka soku z limonki
Odsącz fasolę z zalewy i wymieszaj w misce z posiekanymi pomidorami, solą, jalapeno i sokiem z limonki
Sprawdź, czy salsa jest dobrze doprawiona, i podawaj ją z meksykańską sałatką z kurczakiem - w miseczce obok albo nałożoną na ten sam talerz.

Co do składników, to całe szczęście że Nigella podała zamienniki dla jicamy. W zwykłym hipermarkecie znalazłam gruszkę nashi. 1 gruszka kosztowała 2 zł. Potrzebne były dwie do przyrządzenia sałatki.
Sałata rzymska jest dość droga. Za główkę zapłaciłam 7,5 zł.
Darowałam sobie marynowane czerwone jalapeno, gdyż nadal podchodzę z dystansem do pikantnych papryczek. Ale żeby salsa była choć troszkę ostra, dodałam łyżkę słodkiego sosu chilli.
Nie przypuszczałam, że ta sałatka zrobi aż takie wrażenie zarówno na moim mężu, jak i na mnie, ale także na naszych gościach. Bez głębszego zastanowienia przyznaję jej 10 pkt!

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz