sobota, 30 października 2010

Zupa krem z dyni i słodkich ziemniaków

Właśnie trwa sezon na dynie. A ja jeszcze nigdy nie kupowałam dyni... Dopiero Nigella mnie do tego przekonała. Zaplanowałam na weekend dwa przepisy na bazie dyni. Pierwszy przepis przetestowałam dzisiaj. To była zupa krem z dyni i słodkich ziemniaków.
Składniki na dwie większe porcje to:

  • 350 g mieszanki dyni i słodkich ziemniaków pokrojonych w kostkę
  • 750 ml bulionu drobiowego albo warzywnego
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/4 łyżeczki mielonego kwiatu muszkatołowca
  • duża szczypta świeżo mielonego pieprzu
  • 4 łyżeczki maślanki
Zalej kawałki dyni i ziemniaków bulionem i dodaj przyprawy.
Doprowadź do wrzenia i gotuj około 15 minut, aż warzywa będą miękkie. Dodaj nieco pieprzu do smaku.
Zmiel zupę w blenderze na gładkie puree - wyjmij środkową część wieczka naczynia blendera i przytrzymując wieczko przez złożoną ścierkę, unikniesz wzrostu ciśnienia i zalania ścian zupą.
Rozlej krem do dwóch misek, dodaj po dwie łyżeczki maślanki i delikatnie zamieszaj, tworząc na powierzchni ozdobne nieregularne wzory.

Bataty, mowa o słodkich ziemniakach, niestety nie należą do najtańszych. Kilogram kosztuje ok. 11 zł. Mielony kwiat muszkatołowca, którego nie mogłam znowu znaleźć w supermarkecie, zastąpiłam mieloną gałką muszkatołową.

Zupa jest smaczna, choć do 10 pkt. trochę jej brakuje. Stąd otrzymała ode mnie 8 pkt.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz