wtorek, 1 marca 2011

Ciasteczka czekoladowe z kandyzowaną wiśnią

Na Walentynki dostałam Złotą księgę czekolady. Uwielbiam czekoladę, a zwłaszcza desery, w których nie brakuje czekolady. I tak dostałam kolejną książkę z ponad 300 przepisami (!), które prędzej czy później pewnie zaczęłabym testować. Ale po co czekać? Nie ma co oglądać tylko przepięknych zdjęć i próbować sobie wyobrazić, jak to smakuje. Pora zabrać się za testowanie i delektowanie.
Na pierwszy ogień poszły ciasteczka czekoladowe z kandyzowaną wiśnią.
  • 125 g pszennej mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/8 łyżeczki soli
  • 125 g miękkiego masła
  • 50 g cukru
  • 1/2 łyżeczki esencji waniliowej
  • 50 g kandyzowanych, grubo pokrojonych wiśni
  • 60 g grubo pokrojonej gorzkiej czekolady
Liczba ciastek: ok. 18
Czas przygotowania: 20 min.
Czas pieczenia: 15 min.

1. Rozgrzej piekarnik do temp. 190 st. C i posmaruj masłem dwie blachy do pieczenia.
2. Wymieszaj w misce mąkę, proszek do pieczenia i sól.
3. W dużej misce na wysokich obrotach miksera utrzyj masło, cukier i esencję waniliową na jasny jednolity krem.
4. Zmniejsz obroty miksera i dodaj przygotowaną wcześniej mieszankę z mąką, wiśnie i czekoladę.
5. Po dokładnym wyrobieniu masy kładź łyżką stołową na blachach jej porcje w odległości 2,5 cm od siebie.
6. Piecz na złoty kolor przez ok. 15 min.
7. Potem odstaw blachy na 5 min, a na koniec przenieś ciastka na kratkę do schłodzenia.

Przepis banalny. Składniki proste, może z wyjątkiem tylko wiśni kandyzowanych. Ostatecznie użyłam wiśnie koktajlowe. Wyjęłam je z zalewy, oderwałam ogonki i grubo pokroiłam.
Ciastka były przepyszne. Rozeszły się w oka mgnieniu i już znowu mam na nie ochotę. Wspaniałe! 10 pkt!


Przepis pochodzi z książki "Złota księga czekolady".

2 komentarze:

  1. a nie powinno być jeszcze jajek do masła z cukrem żeby mógł się zrobić krem, albo żeby podgrzać w łaźni?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm... sprawdziłam raz jeszcze przepis. Nie ma w nim jajek. Samo masło dobrze zlepia ciasto. A ciasteczka są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń