niedziela, 6 marca 2011

Pomidorowe curry

Testowałam już różne curry, ale zawsze miały w sobie albo jakieś mięso albo krewetki. Dzisiaj przetestowałam zupełnie nowe curry, wyłącznie na bazie warzyw. Efekt? Nie najgorszy, choć nieprędko planuję to znowu ugotować.

4 porcje
  • 2 łyżki tłoczonego na zimno oleju rzepakowego albo zwyczajnej oliwy
  • 2 wielkie cebule (ok. 350 g łącznie), obrane i posiekane
  • 1 łyżeczka soli morskiej w płatkach albo 1/2 łyżeczki miałkiej soli
  • 4 ząbki czosnku, obrane i posiekane
  • 1 kg pomidorków koktajlowych, przekrojonych na pół
  • 2 łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżeczka angielskiej musztardy w proszku
  • 1 łyżeczka ostrego chili w proszku
  • 1 łyżeczka przyprawy garam masala
  • 200 g mrożonego groszku
1. Rozgrzej olej w szerokim rondlu lub na patelnie, wrzuć posiekaną cebulę, posól i mieszaj dość często, podsmażając ją na małym-średnim ogniu około 7 minut.
2. Wmieszaj posiekany czosnek, następnie dodaj połówki pomidorów i na koniec przyprawy. Duś na wolnym ogniu po pokrywką przez 20 minut.
3. W osobnym garnku ugotuj groszek (we wrzącej osolonej wodzie, jak zwykle), odcedź go i dodaj do curry z pomidorami 5 minut przed końcem duszenia. Groszek można gotować bezpośrednio w pomidorowym curry, ale trzeba się przygotować na utratę żywej czerwieni pomidorów i jednocześnie jasnej zieleni groszku.


Niestety nie udało mi się kupić przyprawy garam masala. Zastanawiam się, czy ta jedna przyprawa mogła zmienić znacząco smak dania, na tyle bardzo, żebym ostatecznie mogła przyznać wyższą ocenę. Pewnie kiedyś powinnam sprawdzić.
Nigella proponuje, aby pomidorowe curry podawać z ryżem kokosowym (przepis na ryż będzie w następnym poście). Tak też zrobiłam. I jedno i drugie danie jakoś nie bardzo mi smakowały. Nie co dziwne było to połączenie. Pomidorowe curry oceniam na 6 pkt.


Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Kuchnia. Przepisy z serca domu".

1 komentarz:

  1. Ja również ostatnio gotowałam to danie, i mi przypadło do gustu, może dlatego, że jestem wielką
    fanką kuchni indyjskiej :) Następnym razem proponuje , żebyś dodała jednak przyprawę garam masala, bo to ona nadaje cały smak i aromat temu daniu. Przyprawa ta to cudowna eksplozja smaków i aromatów.

    OdpowiedzUsuń