niedziela, 9 stycznia 2011

Goujon z kurczaka z makaronem

Ciekawa nazwa i w miarę proste składniki. To mnie głównie skusiło, żeby przetestować ten przepis na dzisiejszy obiad.

Na 1 porcję:
  • 115 g makaronu jajecznego
  • 2 łyżki oleju
  • 1 pierś wiejskiego kurczaka, pokrojona na paski o szerokości 2,5 cm
  • kawałek świeżego imbiru wielkości kciuka, obranego i pokrojonego na cienkie plasterki
  • 1 świeża czerwona papryczka chili, bez pestek i drobno pokrojona
  • 1 łyżeczka przyprawy Pięć smaków
  • 3 dymki, drobno pokrojone
  • odrobina sosu sojowego
  • 1 łyżka płynnego miodu
  • garść kolendry, grubo posiekanej
  • sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz
  • 1/2 cytryny
Czas: 4 min. 41 s.
Makaron wrzuć do garnka z wrzącą wodą i ugotuj według przepisu na opakowaniu - powinno wystarczyć kilka minut. Podczas gdy makaron się gotuje, mocno rozgrzej patelnię i wlej olej. Włóż paski kurczaka, imbir i chili. Wszystko wymieszaj i dodaj przyprawę Pięć smaków. Gdy kurczak się zarumieni, dodaj dymkę, sos sojowy i miód. Odcedź makaron, dodaj go razem z kolendrą do kurczaka. Dopraw do smaku, skrop cytryną i natychmiast poda.

Nie mierzyłam czasu, ale faktycznie danie robi się szybko. Nie miałam niestety świeżej kolendry, więc zastąpiłam ją natką pietruszki. Danie jest delikatnie słodkie i mocno aromatyczne dzięki przyprawie Pięć smaków i świeżemu imbirowi. Pięknie się prezentuje w głębokim talerzu, takim jak zwykle podaje się makarony w restauracjach. Goujon otrzymuje 8 pkt.

Przepis pochodzi z książki Jamie Oliver 'Moje obiady".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz