niedziela, 9 stycznia 2011

Omlet z chorizo i pomidorem

Dziś na śniadanie przetestowałam coś, co zostało zaliczone do rozdziału "Cudeńka w 5 minut". Przy omlecie został podany czas przygotowania - 4 min. 48 s. Cóż za dokładność!

Na 1 porcję:
  • oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
  • 1 mała hiszpańska kiełbasa chorizo, pokrojona w grube plastry
  • 1 dojrzały pomidor, bez pestek i pokrojony w plastry
  • 2 gałązki świeżego majeranku lub pietruszki
  • 3 jajka z fermy ekologicznej
  • 1/2 świeżej czerwonej papryczki chili, pokrojonej w plasterki
  • sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz
  • 1 szczypiorem, drobno pokrojony
Na małej patelni rozgrzej trochę oliwy, wrzuć chorizo i smaż przez minutę, potem dodaj pomidora i majeranek lub pietruszkę. Ubij jajka w małej misce, dodaj chili, dopraw solą i pieprzem i wlej na patelnię do kiełbasy i pomidora. Widelcem delikatnie rozprowadź jajka na patelni i wrzuć szczypiorek. Smaż aż jajka się zetną. Ten pyszny omlecik dobrze komponuje się z rukolą skropioną oliwą.

Nie mierzyłam czasu, ale razem z przygotowywaniem składników, w tym krojeniem, z pewnością zajęło mi to więcej niż 5 minut. Pewnie ekspresowe przygotowywanie składników to kwestia wprawy.
Najtrudniej było kupić hiszpańską kiełbasę chorizo. Zwykle sprzedaje się w polskich marketach grubą kiełbasę o dużej średnicy. Na szczęście w Almie była również paczkowana o średnicy 6 cm. Nie idealna, ale zbliżona do tej na zdjęciu w książce Olivera. Kiełbasa nazywała się Chorizo Vela Extra i kosztowała 8 zł (100 g). Drogo. Ale za to omlet wyszedł pyszny i nie muszę chyba dodawać, że nie raz go jeszcze przygotuję. 10 pkt.!


Przepis pochodzi z książki Jamie Oliver 'Moje obiady".

5 komentarzy:

  1. mam tą książkę i nawet ten przepis sobie odhaczyłam, tylko nie mogę znaleźć kiełbasy chorizo. pysznie wygląda, muszę ją kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę się dowiedzieć gdzie mogę dostać kiełbasę chorizo ? szukam już od jakiegoś czasu i znaleźć nie moge :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, kiełbasę chorizo kupiłam w delikatesach Alma, w centrum handlowym Promenada na Pradze Południe w Warszawie. Leży paczkowana na półce z "egzotycznymi" wędlinami - można ją dostać w plasterkach lub w całym kawałku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja polecam Chorizo z Lidla. Jest wlasciwie zawsze i kosztuje okolo 8 zl ale za okolo 300g (jesli dobrze pamietam). Jest naprawde niezle. Potwierdza to moja siostra, ktora przez rok mieszkala w Madrycie i wlasciwie tylko ta kielbasa jej smakowala...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń