piątek, 7 stycznia 2011

Kiełbaski koktajlowe

Tym razem nie uczestniczyłam w ocenianiu. Kiedy chciałam spróbować kiełbaskę, okazało się, że już ich nie było...
  • 1 kg (75) kiełbasek koktajlowych
  • 2 łyżki oleju sezamowego
  • 125 ml miodu płynnego
  • 2 łyżki sosu sojowego

1. Rozgrzej piekarnik do 220 st. C.
2. Rozdziel kiełbaski, jeśli są połączone, i rozłóż na dużej płytkiej blasze do pieczenia.
3. Dokładnie zmieszaj olej z miodem i sosem sojowym, polej kiełbaski i rękami - albo dwiema łyżkami - starannie wszystko wymieszaj, aż kiełbaski pokryją się lepką glazurą.
4. Zapiekaj kiełbaski przez 25-30 minut; przemieszaj je mniej więcej w połowie pieczenia, jeśli akurat będziesz przechodzić koło piekarnika.


Kiełbaski zaplanowałam na imprezę urodzinową mojej córeczki. Piekłam je po raz pierwszy. Długo ich szukałam w sklepie, aż w końcu wybrałam frankfurterki. Pokroiłam je na mniejsze kawałki i polałam glazurą.
Kiełbaski piekły się podczas przyjęcia i tak się złożyło, że ani razu nie przychodziłam akurat koło piekarnika, więc ani razu ich nie przemieszałam. Na szczęście, jak się okazało, nie było to konieczne.
Kiełbaski rozeszły się w oka mgnieniu. Wszyscy je chwalili. Wtajemniczeni w mojego bloga ocenili je na 10 pkt!


Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

2 komentarze:

  1. O, jadłam je kiedyś na imprezie koleżanki, potem sama je kilka razy robiłam :) nie wiedziałam, że to przepis Nigelli. Z której to książki?

    OdpowiedzUsuń
  2. A, już wiem, doczytałam pod zdjęciem ;)

    OdpowiedzUsuń