czwartek, 6 stycznia 2011

Kanapka z wędzonym łososiem, cytryną i śmietaną

Uwielbiam wędzonego łososia. Pewnie mogłabym go jeść co najmniej kilka razy w tygodniu.
Dlatego bez większego zastanowienia wybrałam właśnie ten przepis Jamiego Olivera.

Wszystko, czego potrzebujesz, to cienko pokrojony chleb pełnoziarnisty lub żytni i zdrowy niehodowlany łosoś - totalny odjazd! Aby zrobić tę doskonałą kanapkę, posmaruj chleb masłem, następnie do łyżki śmietany wciśnij sok z połowy cytryny i dopraw do smaku solą i dużą ilością świeżo zmielonego czarnego pieprzu. Ułóż warstwę łososia na kawałku chleba i posmaruj cytrynową śmietaną, na niej połóż następną warstwę ryby i przykryj wszystko drugim kawałkiem pieczywa. Dla wzmocnienia efektu możesz posypać łososia bardzo drobno startą skórką z cytryny.

Jamie miał rację. Kanapka jest wyśmienita. Nic dodać, nic ująć. Podałam ją na śniadanie. Zrobiłam dwie, jedną dla mnie, drugą dla mojego męża. Oczywiście okazało się, że jest to zdecydowanie za mało. Musiałam szybko znaleźć coś jeszcze na śniadanie. O tym będzie w następnym poście.
Kanapka już po pierwszym kęsie zdobyła 10 pkt.!


Przepis pochodzi z książki Jamie Oliver 'Moje obiady".

2 komentarze:

  1. Ale pychota. Robie dzis na kolacje tę kanapkę :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbowałam jej dawno temu i zupełnie zapomniałam o tym, że mam zdjęcia ;) Dzisiaj wrzuciłam na breakfast.blox.pl żeby inni też wiedzieli, że warto spróbować :) Tylko ja zrobiłam minimalnie lżejszą wersję ;)

    OdpowiedzUsuń