poniedziałek, 23 maja 2011

Łatwe lody pina colada

W powietrzu czuć zbliżające się powoli lato. Na gorące wieczory polecam proste lody pina colada. To piękne zwieńczenie lekkiej kolacji w upalne wieczory.

8-10 porcji
  • 125ml soku ananasowego z kartonu
  • 80ml malibu (biały rum kokosowy)
  • kilka sporych kropli esencji kokosowej
  • 2 łyżeczki soku z limonki
  • 100g cukru pudru
  • 500ml śmietany kremówki
  • 75g słodzonego, tartego kokosa, do podania
Przygotowanie:

1. Wlej sok ananasowy i malibu do dużej miski, dodaj esencję kokosową i sok z limonki.
2. Wsyp cukier puder i mieszaj trzepaczką, aż się rozpuści.
3. Dodaj śmietanę i ubij wszystko niezbyt sztywno.
4. Spróbuj i ew. dodaj więcej esencji kokosowej lub soku z limonki (pamiętaj, że po zamrożeniu smak nie będzie taki intensywny), potem przełóż masę do hermetycznego pojemnika, wyrównaj powierzchnię i zamróź.
5. Przed podaniem - aż się prosi, by te lody podać w miseczkach z wydrążonych połówek orzecha kokosowego - na gorącej, suchej patelni upraż tarty kokos, aż nabierze złocistej barwy, i przełóż do miseczki. Posyp każdą porcję lodów odrobiną kokosa, a resztę wiórków podaj w miseczce, by każdy dosypał sobie więcej podczas jedzenia.


Przyznaję, że nie byłam do końca wierna temu przepisowi. Zastąpiłam Malibu znacznie tańszym likierem kokosowym. Pomimo, że nie udało mi się kupić esencji kokosowej, moje lody były i tak mocno kokosowe. 
Nie siliłam się również, aby znaleźć miseczki z wydrążonych połówek orzecha kokosowego. To byłaby wtedy prawdziwa ekstrawagancja. A przy okazji, ciekawe, gdzie można takie miseczki kupić w Polsce. Pewnie szybciej byłoby kupić całego kokosa i samemu zrobić takie miseczki...
Przygotowanie lodów ma jedną wadę. Wymagają długiego miksowania. Nawet po 15 min lody w dalszym ciągu pozostawały wodniste. Być może moja śmietana nie była wystarczająco schłodzona.
Po zamrożeniu lody okazały się bardzo smaczne, choć z pewnością daleko im do ideału. Jak na domowe warunki to całkiem nieźle. 8 pkt.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Kuchnia. Przepisy z serca domu". 

3 komentarze:

  1. mam ambicje zrobić własnoręcznie lody :) Twoje mi się bardzo podobają

    OdpowiedzUsuń
  2. jest to przepis Nigelli, nie ładnie kopiować nie podając źródła :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proponuje uwazniej przeczytac caly post. Zrodlo jest podane, jak rowniez etykieta mowiaca, ze to przepis z kategorii deser Nigelli.

    OdpowiedzUsuń