wtorek, 3 maja 2011

Łosoś z kuskusem

W sobotę piekłam bataty ze szparagami. Trochę świeżych szparagów pozostało w zapasie. W sam raz na dziś :).

Na 1 porcję:

  • 115 g kuskusu
  • 200 g filetów łososia ze skórą, bez ości
  • oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
  • sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz
  • 1 mała cukinia pokrojona na kawałki
  • mała garść szparagów
  • 1 czerwona chili, bez pestek i drobno pokrojone
  • 2 dojrzałe pomidory, grubo pokrojone
  • sok z 1/2 cytryny
  • garść świeżej kolendry, grubo pokrojonej
  • 1 łyżka śmietany
Przygotowanie: 5 min 48 s

Do miski wsyp kuskus i zalej go taką ilością wrzącej wody, żeby był całkowicie w niej zanurzony. Odstaw na 3 minuty - niech wchłonie wodę. Łososia pokrój na paski o szer. 2-3 cm, skrop oliwą i dopraw solą i pieprzem. Rozgrzej małą teflonową patelnię i połóż na niej rybę. Dorzuć cukinię, szparagi i chili i smaż przez 2 min, potem obróć łososia na drugą stronę. Wymieszaj z kuskusem pomidory, sok z cytryny, 4 łyżki oliwy i kolendrę i dopraw do smaku. Przełóż łososia na talerz i dodaj kuskus do warzyw na patelni. Wymieszaj razem i ułóż na tym paski ryby, przykryj pokrywką i przez minutę trzymaj na dużym ogniu. Zsuń wszystko na talerz i udekoruj łyżką śmietany.

Tym razem muszę trochę skrytykować ten przepis. Choć ostatecznie danie wyszło smaczne, musiałam wprowadzić kilka modyfikacji. Nie rozumiem, jak można przez 3 minuty smażenia sprawić, że twarde zielone szparagi nagle zrobią się miękkie. Początkowo w to wierzyłam, ale po 3 minutach smażenia zorientowałam się, że to niemożliwe. Nie wiem, jakie szparagi stosuje w tym przepisie Jamie Oliver, ale zakładałam, że świeże. Nie wiem też, jakie sztuczki kulinarne stosuje. Wiem natomiast, że bardzo chciałabym zobaczyć jakiś jego program, w którym przygotowuje właśnie to danie.
Nie czekając długo, wstawiłam garnek z wodą i jak tylko się zagotowała, wrzuciłam do niej szparagi. Gotowały się dobre 15 minut, zanim zmiękły.
Całe danie przygotowuje się zdecydowanie dłużej niż 5 min 48 s. Sam łosoś dłużej się smażył.
Całe szczęście, że danie ostatecznie wyszło smaczne. Gdyby nie ta wpadka ze szparagami przyznałabym więcej, a tak jest 8 pkt.


Przepis pochodzi z książki Jamie Oliver 'Moje obiady".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz