wtorek, 3 maja 2011

Jajecznica

Pamiętam, jak kilkanaście lat temu w przedszkolu dostałam na śniadanie bułkę z jajecznicą na wierzchu. To było dla mnie najgorsze danie przedszkolne wtedy. Nawet gorsze od kaszy manny. Pamiętam też, jak łzy leciały mi jak groch, gdy musiałam jeść tamtą bułkę z zimną jajecznicą na wierzchu.
A jednak gusta się zmieniają. Dzisiejsza jajecznica na kromce chleba była pyszna!

Do miski wbij 4 duże jajka z hodowli naturalnej lub ekologicznej, wsyp szczyptę soli i świeżo zmielonego czarnego pieprzu, a następnie rozbełtaj widelcem. Postaw niedużą patelnię na małym ogniu i wrzuć spory kawałek masło, aby się spieniło. Na patelnię wlej jajka i powoli je zamieszaj - użyj drewnianej łyżki lub łopatki, aby dotrzeć do ścianek naczynia. W tym czasie wrzuć kilka kromek chleba do tostera. Jajka będą gotowe, gdy uzyskają jedwabistą, nieco płynny i niedosmażony wygląd, ponieważ gorąca temperatura będzie nadal na nie oddziaływała, nawet po zdjęciu z palnika i podaniu. Podawaj na grzankach posmarowanych masłem.


To błyskawiczne śniadanie. Tym razem Jamie mnie pozytywnie zaskoczył (po przesolonych bułeczkach z owocami).
Ale dlatego że to tylko jajecznica, to 8 pkt.

Przepis pochodzi z książki Jamie Oliver "Każdy może gotować"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz