czwartek, 19 maja 2011

Jajka sadzone

Bardzo lubię jajka na śniadanie. Zwykle je przygotowuję w weekendy. Kiedy zasiadam do stołu i widzę przed sobą jajka, czuję wewnętrzny spokój. Wiem wtedy, że jest weekend i nigdzie nie muszę się śpieszyć.

2 porcje

Postaw patelnię na ogniu między małym a średnim i wlej centymetrową warstwę oliwy. Wbij na patelnię, 4 duże jajka z hodowli naturalnej lub ekologicznej. Rozgrzewający się tłuszcz sprawi, ze jajka usmażą się równomiernie. Jeśli tłuszcz zacznie pryskać, oznacza to, że temperatura jest zbyt wysoka - zmniejsz wówczas ogień. Proces smażenia powinien przebiegać łagodnie; jeżeli oliwa zbyt szybko się rozgrzeje, jajka będą chrupkie i pokryją się bąbelkami, a przecież zależy nam na delikatnej i jedwabistej konsystencji. Kiedy jajka będą gotowe, zdejmij patelnię z ognia i wyjmij je za pomocą łyżki durszlakowej. Połóż na talerzu i ręcznikiem kuchennym usuń z nich nadmiar tłuszczu. Jajka podawaj na grzance (bez masła), posypane solą morską i świeżo zmielonym czarnym pieprzem.


Mój mąż skwitował, smażone jajko na chlebie? Ja tak krytyczna nie byłam. To śniadanie, pomimo prostych składników, smakuje naprawdę nieźle. Uwielbiam grzanki. Ciepły topping do tego to dla mnie jedno z ulubionych śniadań. Polecam. 8 pkt.

Przepis pochodzi z książki Jamie Oliver "Moje obiady".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz