piątek, 11 lutego 2011

Chlebek bananowy z kokosem i wiśniami

Po samej nazwie spodziewałam się czegoś w rodzaju chleba do kanapek. Tymczasem wyszło coś wyjątkowo pysznego, co trudno nazwać tradycyjnym chlebem. To jest chlebek deserowy.
  • 125g niesolonego masła o temp. pokojowej plus trochę do posmarowania formy
  • 4 średniej wielkości banany (ok. 500 g przez obraniem)
  • 150 g miałkiego cukru
  • 2 jajka
  • 175 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 100 g suszonych wiśni
  • 100 g wiórków kokosowych
1. Rozgrzej piekarnik do 170 st. C. Wyłóż keksówkę papierową foremką lub wyściel jej dno papierem do pieczenia, a boki wysmaruj masłem.
2. Roztop masło w rondlu i zdejmij z ognia. Obierz banany i rozgnieć w miseczce.
3. W misce zmiksuj cukier z przestudzonym, stopionym masłem, potem dodaj banany i jajka, nadal miksując. Wmieszaj łyżką mąkę, proszę do pieczenia i sodę oczyszczoną. Na koniec dodaj suszone wiśnie i wiórki kokosowe.
4. Wszystko razem dobrze wymieszaj, by składniki się połączyły, a potem przełóż do przygotowanej foremki i wygładź wierzch.
5. Piecz ok. 50 minut, ale zacznij sprawdzać po 45. Upieczone ciasto będzie odstawać od brzegów formy, a z wierzchu w dotyku będzie sprężyste.
6. Po wyjęciu z piekarnika pozostaw w formie na 10 minut. Potem ostrożnie wyjmij ciasto z formy (nadal w papierowej foremce) i zostaw na metalowej kratce do ostygnięcia.


Jeśli chodzi o składniki, to najtrudniej kupić suszone wiśnie. Ostatecznie znalazłam je w Almie, ale niestety cena jest wysoka. 76,5 zł za 1 kg!
Chlebek przygotowuje się błyskawicznie. Nawet nie wiem, kiedy go zrobiłam, a już piekł się w keksówce.
Mój chlebek pięknie wyrósł i wcale nie opadł. Myślałam, że będzie zapadnięty do środka jak na zdjęciu w książce, ale wyszedł chyba nawet lepiej.
A w smaku jest przepyszny. Może nie wygląda aż tak dobrze jak smakuje. Ale warto się skusić. Wilgotne wiśnie, delikatne wiórki i banan, naprawdę polecam! Mój mąż przyznał 10 pkt. Ja daję mu 9 pkt.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Kuchnia. Przepisy z serca domu".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz