sobota, 19 lutego 2011

Tagliatelle ze szpinakiem, serkiem mascarpone i parmezanem

Jestem wielką fanką szpinaku. Ten przepis jest wprost dla mnie ;).

Na 4 porcje
  • 500 g makaronu tagliatelle (wstążki) lub spaghetti
  • oliwa
  • 2 łyżeczki masła
  • 2 ząbki czosnku, obrane i pokrojone w plasterki
  • 1/4 świeżo startej gałki muszkatołowej
  • 400 g świeżego szpinaku, dokładnie wymytego i drobno pokrojonego
  • sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz
  • 120 ml śmietany kremówki
  • 150 g serka mascarpone
  • 2 garście świeżo startego parmezanu
W dużym garnku doprowadź do wrzenia osoloną wodę, włóż makaron i ugotuj go zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Rozgrzej patelnię lub wok, skrop oliwą, dodaj masło, czosnek i gałkę muszkatołową. Kiedy masło się stopi, wrzuć szpinak. Po 5 minutach przywiędnie i stanie się ciemny. Płyn w większości wyparuje, a szpinak będzie miał wspaniały intensywny smak. Przypraw teraz solą i pieprzem, po czym dodaj śmietanę, serek mascarpone i małą łyżkę wazową wody, w której gotuje się makaron. Wolno zagotuj sos i ponowni przypraw.

Odcedź makaron, pozostawiając trochę wody, a następnie wymieszaj z sosem szpinakowym. Dodaj parmezan i jeszcze raz wszystko wymieszaj. Dolej trochę wody z gotowania, aby uzyskać jedwabistą konsystencję; pamiętaj, że sos nie może być zbyt kleisty. Ponownie sprawdź, czy danie jest odpowiednio przyprawione i natychmiast podawaj.


Kolejny przepis na makaron według Jamiego Olivera. Po ostatnim testowaniu makaronu w sosie białym i lekkim rozczarowaniu z tym związanym, przyszła kolej na coś dobrego.
Wielokrotnie zamawiałam takie danie na szybki lunch. Dziś sama to przygotowywałam po raz pierwszy i byłam mile zaskoczona jego efektem. Mój mąż przyznał, że tagliatelle ze szpinakiem smakuje jak w dobrej knajpie.
Następnym razem dodam nieco więcej czosnku, bo ilość podana w przepisie jakoś ginie w ilości makaronu i słabo czuję się smak czosnku. A jednak szpinakowi bez czosnku czegoś brakuje.
Makaron otrzymuje 8 pkt.


Przepis pochodzi z książki Jamie Oliver 'Moje obiady".

1 komentarz: