niedziela, 22 sierpnia 2010

Humus z czerwoną papryką

Niby tylko humus, a zrobił chyba największe wrażenie na moich gościach.
Do przygotowania ok. 500 ml potrzebne są:

  • 1 słoik pieczonej papryki w oliwie
  • 1 puszka ciecierzycy
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  • 2 łyżki twarożku typu Filadelfia
  • 2 łyżki oliwy czosnkowej
  • 1 łyżeczka soku z limonki
  • sól do smaku
Odsącz paprykę i ciecierzycę z zalewy. Włóż je do naczynia i dodaj paprykę w proszku, serek Filadelfia, oliwę i sok z limonki. Wszystko zmiksuj na gładkie puree, posól i ewentualnie dolej jeszcze trochę soku z limonki do smaku.

Jeśli chodzi o dostępność składników, to nie wszystko można łatwo kupić. Nie znalazłam nigdzie pieczonej papryki w oliwie. Kupiłam więc paprykę smażoną w oliwie. Ciecierzyca w puszce zwykle jest w sprzedaży, ale raczej w większych supermarketach tylko. Kosztuje ok 6,5 zł za puszkę.

Nigella proponuje m.in. aby hummus serwować z crostini, czyli malutkim tostami. Dla mnie te tosty były za małe. Znalazłam za to rewelacyjne w smaku Crackers Integrali (Wholewheat Crackers) za ok. 7 zł.

Kiedy raz się już spróbuje tego hummusu, nie łatwo o nim zapomnieć. To jeden z lepszych dipów, jaki kiedykolwiek próbowałam. I to nie tylko moje zdanie, ale również moich gości.

Nie pozostaje mi nic innego, jak ocenić hummus na
10 pkt. Kolejny prymus się wyłonił.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz