poniedziałek, 9 sierpnia 2010

Koktajl mleczny na start

Już samo zdjęcie koktajlu w książce mocno mnie zachęciło :)

Do przygotowania jednego koktajlu potrzeba:
  • 1 obrany zamrożony banan pokrojony na ćwiartki
  • 150 ml mleka
  • 1 łyżka miodu
  • 4 łyżeczki rozpuszczalnej czekolady granulowanej
  • 1 łyżeczka granulowanej kawy rozpuszczalnej (albo ½ łyżeczki espresso w proszku).

Wszystkie składniki wkładamy do blendera, miksujemy na gładką masę i gotowe.

Wyjątkowo łatwe i szybkie przygotowanie. Składniki też raczej proste i zwykle można je znaleźć w domu. Musiałam tylko nabyć wcześniej czekoladę rozpuszczalną. Polecam La Festa – Chocolatta hot classico (ok. 4 zł za 150 g). Kawę piję bardzo rzadko. Stąd jedyną kawę, jak znalazłam w domu (po ostatniej wizycie gości) to Tchibo Family Classic.

Lekką obawę miałam tylko przy miksowaniu lodowego banana z resztą składników, bo mój blender jest mały i ma niezbyt mocne ostrza, ale na szczęście dał radę.

Ocena - zdecydowane 10 punktów. Na razie to mój drugi prymus, ale chyba nawet większy niż krówki. Ja takie koktajle mogę pić przez cały dzień. Mój mąż również. Pyta mnie tylko co jakiś czas, kiedy znowu to zrobię :)
Koktajl jest pierwszym przepisem z rozdziału „Pobudka”. Dobrze się zapowiada ten rozdział :)

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz