niedziela, 22 sierpnia 2010

Kurczak i żeberka w syropie klonowym


Aby przygotować prawdziwą ucztę, jak to określiła Nigella, potrzebne są:
  • 12 żeberek wieprzowych
  • 12 udek z kurczaka ze skórą
  • 250 ml kwaśnego soku jabłkowego
  • 4 łyżki syropu klonowego
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 owoce anyżu gwiazdkowatego
  • 2 nieduże kawałki kory cynamonowej
  • 6 ząbków czosnku, nieobranych
Kawałki kurczaka i żeberka włóż do dwóch grubych toreb foliowych albo do naczynia.
Dodaj pozostałe składniki i wgnieć je starannie w mięso przed zamknięciem toreb albo przykryciem naczynia.
Włóż mięso do lodówki na noc albo nawet dwa dni, żeby się marynowało.
Kiedy mięso jest gotowe, wyjmij torby/naczynie z lodówki i rozgrzej piekarnik do 200 st. C.
Przełóż zawartość toreb/naczynia na jedną lub dwie blachy do pieczenia. Kawałki kurczaka ułóż skórą do góry. Wstaw do piekarnika i piecz mniej więcej godzinę i kwadrans.

Nie przepadam co prawda za żeberkami, ale mój mąż był wniebowzięty! Marynata faktycznie jest bardzo aromatyczna i zapach, jaki wytwarza się przy samym pieczeniu, jest mocno zachęcający do jedzenia.

Składniki są dość proste do kupienia. Korę cynamonową kupiłam w Kuchniach Świata (50 g za ok. 6 zł). O syropie klonowym pisałam już we wcześniejszych postach. Dla przypomnienia to wydatek ok. 28 zł za 250 ml.

Mięso włożyłam do dwóch oddzielnych naczyń do marynowania na dobę przed pieczeniem.
Uczta była prawdziwa.

Ja oceniam danie na
9 pkt, a to dlatego że nie przepadam za żeberkami. Dla fanów żeberek dodam, że mój mąż ocenił je na 10 pkt.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

1 komentarz:

  1. Robiłam i kurczaka i żeberka. Dla mnie zdecydowanie 10 pkt! Co dziwne prawdziwy smak czuje się dopiero następnego dnia (o ile coś zostanie). Dopiero wtedy czuje się wyraźnie cynamon, słodycz syropu i czosnek. Myślałam, że to zależy od czasu marynowania ale czekałam cały dzień i noc przed upieczeniem więc to chyba nie to...może tak już mają, że muszą "się odstać"...

    OdpowiedzUsuń