środa, 11 sierpnia 2010

Mufinki gruszkowo-imbirowe


Trzecie śniadanie z Nigelli w tym tygodniu. Tym razem wybrałam mufinki. Razem z książką "Nigella ekspresowo" dostałam w grudniu 2009 również silikonowe foremki do mufinków. One także swoje odleżały. Można je kupić w sklepie Duka. Wyglądają tak:



Do przygotowania 12 mufinków potrzeba:
  • 250 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150 g drobnego cukru
  • 75 g brązowego cukru trzcinowego i po 1/2 łyżeczki do posypania każdej mufinki
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru
  • 140 ml kwaśnej śmietany
  • 125 ml oleju roślinnego
  • 1 łyżka miodu
  • 2 jajka
  • 1 duża gruszka np. komisówka (ok. 300 g), obrana, pozbawiona gniazda nasiennego i pokrojona w pięciomilimetrową kostkę
Piekarnik rozgrzej do 200 st. C. Foremki wyłóż papilotkami. Mąkę, proszek do pieczenia, drobny cukier, 75 g cukru trzcinowego i imbir mielony zmieszaj. W dzbanku zmieszaj śmietanę, olej, miód oraz jaka i połącz z sypkimi składnikami. Na koniec dodaj pokrojoną gruszkę, wymieszaj i nałóż równą ilość ciasta do foremek. Oprósz mufinki cukrem trzcinowym i piecz 20 minut.

Pergaminowych papilotek nie miałam. Ciasto włożyłam bezpośrednio do silikonowych foremek. Piekłam 10 minut dłużej niż w przepisie.

Cukier trzcinowy, który użyłam w przepisie, to Diament Golden Sugar Cukier Trzcinowy Dark Muscovado. Kosztował ok. 6,5 zł za o,5 kg.
Reszta składników jest raczej prosta w zakupie i niezbyt droga.

Jak to mawia mój mąż, mufinki exceeded his expectations. Tak mu smakowały, że spóźnił się przez nie do pracy.

Oceniam mufinki na
9 pkt (mój mąż ocenił je na 10!).
A jutro zrobię francuskie tosty pomarańczowe!

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

2 komentarze:

  1. Wyglądają bardzo smacznie, na pewno je upiekę!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i upiekłam :) http://mniamusne.blox.pl/2010/10/Muffinki-gruszkowo-imbirowe.html

    OdpowiedzUsuń