poniedziałek, 16 sierpnia 2010

Zielone jajka z szynką

Kolejna propozycja na śniadanie (pochodzi z rozdziału "Pobudka"). Jednak ja zrobiłam to na kolację i też pasowało.
Do przygotowania 5 naleśników potrzebne są:

  • 75 g pesto
  • 1 jajko
  • 75 g mąki
  • 150 ml półtłustego mleka
  • olej do smażenia
  • 5 dużych cienkich plastrów szynki
Pesto, jajko, mąkę i mleko wymieszaj trzepaczką albo w blenderze. Patelnię natłuść olejem, a następnie zabierz nadmiar tłuszczu papierowym ręcznikiem i rozgrzej patelnię na średnim ogniu.
Wlewaj chochlą ok. 100 ml ciasta na patelnię, rozprowadzając je kolistym ruchem na całej powierzchni, żeby naleśniki były cienkie jak papier.
Kiedy tylko powierzchnia ciasta wyschnie, a krawędzie zaczną się unosić, przewróć naleśnik na drugą stronę i smaż z drugiej strony ok. 30 sekund.
Układaj naleśniki, przedzielając je arkuszami papieru do pieczenia, a kiedy skończysz smażyć, na każdym ułóż plaster szynki i złóż, jak chcesz.

Tym razem wielu modyfikacji nie wprowadzałam. Jedynie szynkę podgrzałam w mikrofali, bo naleśniki zdążyły trochę wystygnąć.
Danie proste, łatwe w przygotowaniu, ale bez fajerwerków.
Pesto uwielbiam, ale akurat w tej postaci nie czuje się go zbyt mocno. Cena pesto jest za to całkiem wysoka. Ostatnio za 190 g zapłaciłam 14 zł.
Pozostałe składniki łatwo dostępne i raczej niezbyt drogie.

Całość ocenił mój mąż na
6 pkt, gdyż to on pochłaniał głównie te naleśniki. Mnie jeden pozostał do degustacji. Przychylam się do jego oceny.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz