piątek, 27 sierpnia 2010

Pasta z wędzonego pstrąga

Zrobiłam pastę według przepisu Nigelli, ale pstrąga zastąpiłam makrelą. Nie łatwo kupić świeżego wędzonego pstrąga. Mój mąż stwierdził, że "ryba to ryba".

Składniki na pastę to:
  • 2 wędzone filety z pstrąga, w sumie ok. 125 g
  • 50 g twarożku Filadelfia
  • 1 łyżka chrzanu
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1/4 łyżeczki pieprzu kajeńskiego
  • 2 łyżki oliwy
Wszystkie składniki zmieszaj w blenderze na gładką pastę. Po wyjęciu z blendera włóż pastę do miseczki, przykryj plastikową folią i wstaw do lodówki.

Pasta jest przepyszna w smaku. Niestety jednak nie nazwałabym tej pasty ekspresowym daniem. Chyba że ma się filety z ryby bez ości, to co innego. Ja miałam zwykłe wędzone makrele z supermarketu, z których musiałam wyjąć ości. To dość żmudne zadanie i trochę zabiera czasu.
Gdyby nie to wybieranie ości, przyznałabym 10 punktów, a tak oceniam pastę na 9.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz