czwartek, 12 sierpnia 2010

Sałatka z pieczonych pomidorów, koziego sera i mięty


Mam już upieczone pomidory (opis w poprzednim poście). Nigella proponuje, aby przygotować z nich sałatkę z kozim serem. Przyznam, że wcześniej chyba nigdy nie jadłam koziego sera twarogowego.

Do przygotowania sałatki potrzeba:

  • 200 g rukli albo młodego szpinaku
  • 200 g koziego sera twarogowego np. Chavroux
  • 1 porcja „księżycowych” pomidorów (patrz post poniżej)
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżki oliwy z pierwszego tłoczenia
  • 2 łyżki posiekanej świeżej mięty

Ułóż liście rukoli bądź szpinaku na dużym półmisku, a na wierzch ponakładaj niewielkie porcje sera. Dodaj opieczone pomidory. W naczyniu, w którym piekły się pomidory, zmieszaj sok z cytryny z oliwą i polej sałatkę. Posyp sałatkę liśćmi mięty.

Sałatka pięknie się prezentowała i całkiem szybko można ją przygotować, pod warunkiem że ma się już upieczone pomidory.
Jeśli chodzi o cenę, to ser kozi proponowany przez Nigellę, Chavroux jest dość drogi (150 g za ok. 11 zł). Znalazłam jednak równie smaczny zamiennik - ser kozi Danmis polskiej produkcji (125 g za ok. 6 zł).
Rukola to wydatek ok. 6 zł za 100 g.

Ja użyłam tylko połowę rukoli z przepisu, tj. 100 g i tylko 150 g sera i też wyszło nieźle.

Całość oceniłam na
8 pkt. Super sałatka na lekką kolację.

Przepis pochodzi z książki Nigelli Lawson "Nigella ekspresowo".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz